سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دانشجوی در بازداشت رژیم صهیونیستی این کشور اعلام کرد این رژیم مختار به تصمیم‌گیری است.

وقتی آمریکا حمایت از شهروندانش را فدای رژیم صهیونیستی می‌کند           به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دانشجوی آمریکایی در بند رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تل‌آویو در نهایت آزاد است تا درباره ورود افراد به اسرائیل تصمیم بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما در جریان ماجرا (دستگیری لارا قاسم) هستیم. ما به آزادی بیان ارج می‌نهیم. این موضوع در مواردی که افراد با سیاست داخلی یا حتی با سیاست‌های آمریکا موافق نیستند، نیز صادق است. در نهایت این مسئله مربوط به اسرائیل است تا آزادانه درباره ورود افراد تصمیم گیری کند.

لارا قاسم، دانشجوی آمریکایی که حامی تحریم رژیم صهیونیستی است، چند روز پیش به محض ورود به فلسطین اشغالی، از سوی مأموران شاباک، سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل،  بازداشت شد. این دانشجو که چند روز پیش در فرودگاه تل‌آویو بازداشت شد، تا صدور حکم دادگاه رژیم صهیونیستی درباره او همچنان در این فرودگاه تحت بازداشت شاباک (شین بت) خواهد بود.

این دانشجوی 22 ساله آمریکایی، که پدربزرگ و مادربزرگ فلسطینی دارد، علیرغم داشتن ویزای معتبر دانشجویی به دلیل اتهامات مربوط به حمایت از تحریم رژیم صهیونستی، نتوانست وارد سرزمین‌های اشغالی شود. دادگاه رژیم صهیونیستی تا زمان صدور حکم نهایی درباره درخواست او برای ورود به سرزمین‌های اشغالی دستور ماندن او در زندان را صادر کرد. مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند لارا قاسم در صورت لغو درخواست خود، آزاد است تا به آمریکا بازگردد.

لارا قاسم قصد داشت تا برای یک سال در یکی از دانشگاه‌های سرزمین‌های اشغالی تحصیل کند. او هم اکنون دانشجوی دانشگاه فلوریدا است. او پیشتر رئیس کارزار دانشجویی عدالت در فلسطین در دانشگاه فلوریدا بود. کارزار تحریم رژیم صهیونیستی و کالاهای ساخت سرزمین های اشغالی سال 2005 میلادی آغاز شد و تاکنون افراد سرشناس زیادی از آن حمایت کرده اند. استیون هاوکینگ، دانشمند برجسته انگلیسی که ماه مارس سال جاری میلادی درگذشت، نیز از حامیان این کارزار بود.

اسرائیل در واکنش به این کارزار، سال 2017 میلادی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن افرادی که از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، از ورود به سرزمین های اشغالی منع می شوند. این در حالی است که این دانشجوی متولد میامی آمریکا دسامبر گذشته به سرزمین های اشغالی سفر و روادید دانشجویی خود را از کنسولگری اسرائیل در این شهر بدون هیچ مشکلی دریافت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار